Saturday, October 25, 2008

《寂寞之歌》



什麼樂章,可以彈奏幾十年?
沒有寫曲人,沒有演奏者,
更沒有滿場衣著隆重的嘉賓,
只有你自己。
當音樂聲戛然而止,
沒有人站起身來拍手歡呼,
沒有鎂光燈此起彼落,
更沒有人謝幕鞠躬,
只有你自己。
這部樂章,叫做生命。
而寂寞,是生命的主旋律。


刚看完了这本书,
又是那句,真的不错。

这本书写的是关于藤井树父母亲的寂寞,藤井树朋友的寂寞,
还有藤井树的寂寞。

里头提到藤井树和謝蓓雲的爱情史,
他们的寂寞回荡着Mariah carey (玛丽亚.凯丽)的[Without you]这首歌,
我也非常喜欢Mariah carey的歌,
这里,我留下[Without you]的歌词含义:


Without you
没 有 你
演唱: Mariah carey (玛丽亚.凯丽)

No I can''t forget this evening, or your face as you were leaving
(無法忘記今晚,當你離開時的臉龐,)

But I guess that''s just the way, the story goes
(但我想那就是故事的過程。)

You always smile but in your eyes, your sorrow shows
(你總是微笑著,哀傷卻從眼裡流露,)

Yes it shows.
(是的,它流露著。)


No I can''t forget tomorrow, when I think of all my sorrow
(我無法忘記明天,當我想起我的哀痛)

When I had you there, but then I let you go
(當我擁有你,卻又讓你走了)

And now it''s only fair, that I should let you know
(而現在我只想誠實地讓你知道,)

What you should know .
(那些你該知道的。)


I can''t live, if living is without you
(我無法活得下去,如果生命中沒有你,)

I can''t live, I can''t give anymore
(我無法活得下去,我已經不能給得再多。)

I can''t live, if living is without you
(我無法活得下去,如果生命中沒有你,)

I can''t give, I can''t give anymore
(我不能再付出了,我已經不能給的再多。)


Well I can''t forget this evening, or your face as you were leaving
(無法忘記今晚,當你離開時的臉龐,)

But I guess that''s just the way, the story goes
(但我想,那就是故事的過程,)

You always smile but in your eyes, your sorrow shows
(你總是微笑著,哀傷卻從眼裡流露,)

Yes it shows
(是的,它流露著。)


I can''t live, if living is without you
(我無法活得下去,如果生命中沒有你,)

I can''t live, I can''t give any more
(我無法活得下去,我已經不能給得再多。)

I can''t live, if living is without you
(我無法活得下去,如果生命中沒有你,)

I can''t give, I can''t give anymore......
(我不能再付出了,我已經不能給的再多。)

《 Without You 》是怎样的旷世经典,可以被众家大牌歌手一再翻唱?
这首歌本来是Badfinger的专辑中一首平凡无奇的作品.直到摇滚歌神
Harry Nilsson(尼尔森)在1972年以他独特的悲恸无助嗓音绝望地唱出
失恋人心碎无比的苦痛,才一举飙上了全美排行榜的冠军,让大家见识
这首情歌所隐藏的撩人潜力.转眼间,这首经典情歌已度过了30多个年
头,但它始终是每一个年代,为爱心碎的失恋者,心中永远难以割舍的痛。


**寂寞之歌,在每个人心中,都不停的重复着。**

No comments:

 
Images by Freepik